BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, December 24, 2010

KAWAN SAYA KATA ..........

GERAKAN PENGHAPUSAN PENGARUH INDIA DALAM PKR


TERANCAM DAN MERBAHAYA?........


Dalam diam Anwar menyusun strategi menghapus pengaruh kaum India yang dilihat semain mengancam kestabilan PKR. Dalam beberapa siri protes pemilihan babaru - baru ini, anwar melihat Kaum India banyak menimbulkan masalah, bukan mereka sekadar tidak berpuas hati dengan parti PKR malah mereka sanggup menggunakan media terutama TV3 untuk meluahkan kepincangan yang berlaku, sedangkan masalah itu bersifat dalaman yang boleh diselesaikan oleh parti.


Anwar melihat Kaum India memberi ancaman besar kepada PKR, Gangster yang dididik oleh Anwar untuk Reformasi telah memakan diri Anwar. Nampaknya Gangster ini cuba digunakan didalam PKR untuk mengugut dan membuat kacau terhadap pemimpin PKR.


Kaum India dalam PKR memang amat tidak berpuas hati dengan Anwar kerana Penasihat Parti itu berat sebelah dan mengutamakan pemimpin Melayu untuk menerajui parti. Tiada seorang pun pemimpin PKR dari kalangan India yang ditunjuk oleh Anwar untuk diletakkan sebagai pemimpin utama PKR.


Anwar sedar Kaum India dalam PKR telah menyusun gerakan untuk meletakkan beberapa orang pemimpin India dalam semua peringkat termasuk beberapa jawatan utama untuk mengimbangi kepimpinan Melayu dan Cina.


Mereka juga telah menyediakan senarai calon - calon untuk mewakili kaum India dalam Pilihanraya Umum akan datang. Mereka akan mengugut Anwar supaya menerima senarai cadangan ini sekiranya Anwar mahukan sokonngan Kaum India.


Mereka juga menggunakan Isu peribadi yang dibekalkan oleh Karpal Singh untuk menggugut Anwar. Kaum India mendakwa bahawa Karpal Singh lah yang banyak menyimpan rahsia sulit dan cerita -cerita disebalik kes liwat.


Dalam diam juga Karpal Singh sedikit sebanyak telah mengunakan rahsia Anwar ini supaya mendokong perjuangan DAP, Sebab itu kita melihat Anwar hilang punca dalam keadaan begini, terpaksa menerima segala cadangan usul dan kenyataan yang dibuat oleh DAP walaupun isu itu boleh menyentuh sensitivit perkauman.


Hasil dari tindakan Kaum India yang terlalu provokasi dan bersikap liar serta ganas dalam parti, Anwar bersama kepimpinan Tinggi PKR secara sulit telah mengatur perancangan untuk mengecilkan saidan peranan Kaum India Dalam PKR. beberapa langkah berjaga - jaga telah dibuat termasuk menyemak semula keahlian PKR dan jawatan - jawatan tertentu dalam parti secara halus.


Anwar juga bimbang sekiranya kaum India mendominasikan PKR, Anwar tidak mahu parti ini dicemar dengan gelagat kotor yang memalukan PKR. Anwar juga sedar bahawa parti berbilang bangsa ini menimbulkan masalah. Susah untuk dipimpin dan sukar untuk menyedarkan ahli parti supaya bersifat berhemah dalam berpolitik.


Apa pun pengaruh dan kuasa Kaum India perlu dihadkan tanpa diketahui oleh mereka. Sebelum PKR menjadi parah dan menjadi barah oleh Kaum India ini, tindakan awal perlu diambil untuk memulihkan semula wajah parti yang telah tercemar oleh perbuatan kaum ini.

0 comments: